Sytuacja geopolityczna w ostatnich kilku dziesięcioleciach jeszcze nigdy tak dramatycznie nie wpływała na nasze życie jak obecnie. Wszyscy patrzymy na to, co się dzieje za naszą wschodnią granicą z ogromną obawą i smutkiem. Ma to wpływ również na nasze codzienne życie. Do naszych szkół i przedszkoli chodzą ukraińskie, rosyjskie i białoruskie dzieci. Napływają kolejni uchodźcy – głównie matki z dziećmi. Rodziny te mają traumatyczne doświadczenie wojny, smutku i lęku o własne życie oraz życie najbliższych. Lęk i obawy są powszechne również u polskich dzieci i uczniów, którzy jeszcze niedawno doświadczyli silnego stresu w związku z pandemią.
Nie chcemy zostawić wszystkich uczniów i ich rodziców – niezależnie od pochodzenia – bez wsparcia i pomocy. Dlatego Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie, z inicjatywy Miasta Krakowa w ramach procesowego wspomagania szkół i placówek oraz przy współpracy z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli Instytut Nauki Lektikon zaprasza nauczycieli, wychowawców, pedagogów i specjalistów pracujących z dziećmi i rodzicami na cykl webinarów “Dziecko i rodzina wobec wojny – interwencja kryzysowa, wsparcie psychologiczne, mediacje wielokulturowe.
Webinary odbędą się na platformie livewebinar. Udział w webinarach jest bezpłatny.
Link do pokoju konferencyjnego zostanie wysłany zarejestrowanym w emailu potwierdzającym rejestrację. W przypadku braku takiego e-maila prosimy o kontakt.
W razie pytań prosimy o kontakt: Katarzyna Płonka, tel. 605 222 609, e-mail: [email protected]
Tomasz Bilicki – pedagog, terapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy (University of Maryland), koordynator Centrum Interwencji Kryzysowej dla Młodzieży przy Fundacji Innopolis w Łodzi, członek The International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), absolwent programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Ukończył psychologię motywacji na Uniwersytecie SWPS oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii (m.in. w Instytucie Psychologii Zdrowia, Pracowni „Poza Schematami”, Polskim Instytucie Ericksonowskim, Dolnośląskim Centrum Psychoterapii, Ośrodku Psychoterapii „Mały książę” w Krakowie). Prowadzi konsultacje, terapię i interwencję kryzysową dla nastolatków. Jest także nauczycielem – uczy wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej na łódzkich Bałutach.
Urszula Majcher-Legawiec – Nauczyciel literatury i języka polskiego jako obcego/drugiego. Doradca metodyczny ds. wielokulturowości w Krakowie. Przez wiele lat uczyła języka polskiego dorosłych obcokrajowców. Obecnie zajmuje się przede wszystkim edukacją językową dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji. Współpracowała z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i prowadziła szkołę polonijną dla dzieci polskiego pochodzenia w Lizbonie. Od 2017 roku jest członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego ds. współpracy na rzecz realizacji Programu „Otwarty Kraków”. Współpracuje z Centrum Badań nad Edukacją i Integracją Migrantów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jest także autorem językowych testów kwalifikacyjnych dla obcokrajowców oraz materiałów dydaktycznych. Prowadzi szkolenia z zakresy dydaktyki i metodyki nauczania języka polskiego jako drugiego. Współautorka raportu Charakterystyka wielokulturowego środowiska edukacyjnego w Krakowie w świetle procesów integracji (2019).
Błąd: Brak formularza kontaktowego.
Instytut Nauki Lektikon jest Akredytowaną Placówką Doskonalenia Nauczycieli. Naszym celem strategicznym jest rozwój kompetencji Nauczycieli, oparty na dostarczaniu innowacyjnej wiedzy i narzędzi edukacyjnych.
Copyright 2019-2023 © Instytut Nauki LEKTIKON Radosław Świergosz
Wykonanie i opieka techniczna: Comp-Web Studio