Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu webinarów „Dziecko i rodzina wobec wojny”. Tym razem zajmiemy się tematem: Wyzwania i wskazówki dotyczące dwujęzycznej klasy wrażliwej na traumę.
Sytuacja geopolityczna w ostatnich kilku dziesięcioleciach jeszcze nigdy tak dramatycznie nie wpływała na nasze życie jak obecnie. Wszyscy patrzymy na to, co się dzieje za naszą wschodnią granicą z ogromną obawą i smutkiem. Ma to wpływ również na nasze codzienne życie. Do naszych szkół i przedszkoli chodzą ukraińskie, rosyjskie i białoruskie dzieci. Napływają kolejni uchodźcy – głównie matki z dziećmi. Rodziny te mają traumatyczne doświadczenie wojny, smutku i lęku o własne życie oraz życie najbliższych. Lęk i obawy są powszechne również u polskich dzieci i uczniów, którzy jeszcze niedawno doświadczyli silnego stresu w związku z pandemią.
Nie chcemy zostawić wszystkich uczniów i ich rodziców – niezależnie od pochodzenia – bez wsparcia i pomocy. Dlatego Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie, z inicjatywy Miasta Krakowa w ramach procesowego wspomagania szkół i placówek oraz przy współpracy z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli Instytut Nauki Lektikon zaprasza nauczycieli, wychowawców, pedagogów i specjalistów pracujących z dziećmi i rodzicami na cykl webinarów “Dziecko i rodzina wobec wojny – interwencja kryzysowa, wsparcie psychologiczne, mediacje wielokulturowe.
Webinary odbędą się na platformie livewebinar. Udział w webinarach jest bezpłatny.
Link do pokoju konferencyjnego zostanie wysłany zarejestrowanym w emailu potwierdzającym rejestrację. W przypadku braku takiego e-maila prosimy o kontakt.
W razie pytań prosimy o kontakt: Katarzyna Płonka, tel. 605 222 609, e-mail: [email protected]
dr Elizabeth Vann – Podczas webinaru dr Vann podzieli się swoimi doświadczeniami z pracy wielo kulturowych środowiskach narażonych na traumę, w tym przede wszystkim z doświadczenia w pracy z uczniami i nauczycielami. Wspólnie zastanowimy się nad prostymi zmianami w praktyce lekcyjnej, które mogą znacznie ułatwić rozumienie ze słuchu, a także zmniejszyć niepokój
i przyczynić się do zapewnienia poczucia stabilności i normalności – dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Będzie czas na pytania i na wymianę doświadczeń przez nauczycieli.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.
Instytut Nauki Lektikon jest Akredytowaną Placówką Doskonalenia Nauczycieli. Naszym celem strategicznym jest rozwój kompetencji Nauczycieli, oparty na dostarczaniu innowacyjnej wiedzy i narzędzi edukacyjnych.
Copyright 2019-2023 © Instytut Nauki LEKTIKON Radosław Świergosz
Wykonanie i opieka techniczna: Comp-Web Studio