Planowanie pracy i organizacja szkoły/przedszkola w roku szkolnym 2024/2025 w kontekście nadzoru pedagogicznego dyrektora
- Serdecznie zapraszamy dyrektorów i wicedyrektorów szkół oraz przeszkoli do udziału w szkoleniu online „Planowanie pracy i organizacja szkoły/przedszkola w roku szkolnym 2024/2025 w kontekście nadzoru pedagogicznego dyrektora”, które odbędzie się 5 września 2024, w godzinach 9.00 – 11.30. Szkolenie poprowadzi ekspert prawa oświatowego, trener IN Lektikon, dyrektor szkoły podstawowej, Pan Krzysztof Ubysz.
- Dla Państwa wygody szkolenie będzie nagrywane, a osoby które nie będą mogły wziąć w nim udziału w czasie rzeczywistym, będą mogły je odsłuchać w ciągu 30 dni od daty szkolenia. Dodatkowo nasz Ekspert przygotuje dla Państwa materiały szkoleniowe. Wystawiamy również zaświadczenie naszej Akredytowanej Placówki Doskonalenia Nauczycieli. To wszystko w wyjątkowej cenie 129 zł/os, a dla uczestników naszej sieci jest cena okazyjna 69 zł/os (płatność na podstawie faktury z terminem płatności 14 dni od daty szkolenia). Poniżej zamieszczamy program szkolenia i notkę BIO trenera prowadzącego.
Program szkolenia:
- Podstawy prawne organizacji, planowania i nadzoru.
- Aneks do arkusza organizacji roku szkolnego.
- Działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza oraz działalność statutowa – przebieg procesu i efekty jako przedmiot planowania pracy szkoły:
– plany pracy wynikające z rozporządzenia w sprawie obowiązkowej dokumentacji prowadzonej przez szkołę,
– program wychowawczo-profilaktyczny i działania z niego wynikające zaplanowane w danym roku szkolnym,
– potrzeby wynikające z organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
– przydziały czynności/zajęć dla poszczególnych nauczycieli, w tym związanych z realizacją podstawy programowej, zadań statutowych, działalnością wychowawczą, ocenianiem, zapewnieniem bezpieczeństwa, organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenia specjalnego, doradztwa zawodowego, itp.
– tygodniowy rozkład lekcji/zajęć – higieniczny rozkład zajęć
– kalendarz roku szkolnego: wszystkie ważne wydarzenia/terminy w zakresie funkcjonowania szkoły,
– inne obszary planowania. - Planowanie a plan pracy szkoły.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i uczniowie z orzeczeniami – zadania dyrektora na początku nowego roku szkolnego.
- Diagnoza w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka Uwzględnienie wyników diagnozy w programie wychowawczo-profilaktycznym.
- Baza do planowania nadzoru pedagogicznego:
– wyniki i wniosku z nadzoru sprawowanego w poprzednim roku szkolnym,
– kierunki polityki oświatowej Państwa,
– plan nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty
– wymagania wobec szkół wynikające z rozporządzenia,
– wyniki egzaminów zewnętrznych,
– zalecenia i wytyczne organów nadzoru,
– inne – wynikające ze specyfiki szkoły. - Plan nadzoru pedagogicznego – co powinien uwzględniać:
– zakładane cele nadzoru – konkretne, w odniesieniu do planowania pracy w danym roku szkolnym,
– działania dyrektora w ramach nadzoru służące osiąganiu celów: kontrolne i wspomagające,
– zakres nadzoru, w tym: tematyka i terminy zaplanowanych kontroli,
– harmonogram obserwacji zajęć/zadań nauczycieli, rodzaje działań służących rozwojowi kompetencji nauczycieli- kształcenie, doskonalenie, narady, itp. (także w zakresie awansu zawodowego), ocena pracy, itp.,
– zawartość planu nadzoru pedagogicznego – opcjonalnie. - Przykład planu nadzoru pedagogicznego – analiza, wymiana spostrzeżeń.
- Zmiany do Statutu i dokumentacji placówki po zmianach przepisów od 1 września 2024 r.
- Dyskusja, pytani i odpowiedzi.
NOTKA BIO trenera:
Krzysztof Ubysz – ekspert w obszarze zarządzania, organizacji pracy szkoły oraz motywowania kadry nauczycielskiej, rodziców i uczniów. Doświadczony, wieloletni dyrektor szkoły podstawowej, certyfikowany trener w oświacie. Specjalista w zakresie tworzenia i modyfikacji statutu szkoły/przedszkola, zgodnie z obowiązującym prawem.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.