Adresaci:
Nauczyciele, dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół / placówek oświatowych
Korzyści:
Poznanie przepisów prawa oświatowego w zakresie awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego, w tym możliwości prawnych i organizacyjnych realizacji tego przedsięwzięcia, pozyskanie wiedzy pomocnej w sprawnej organizacji i przebiegu stażu, poznanie czynności, zadań i umiejętności wymaganych od nauczyciela w okresie realizacji stażu i uwzględnianych przy ocenie dorobku zawodowego oraz zapoznanie się z praktycznymi rozwiązaniami w procedurach awansu. Wzory pism i dokumentów stosowanych lub możliwych do wykorzystania.
Program:
- Podstawy uzyskania awansu na stopień nauczyciela mianowanego.
- Warunki konieczne ubiegania się o awans i zasady rozpoczęcia stażu.
- Dyrektor i opiekuna stażu w awansie zawodowym.
- Zadania i wymagania a plan rozwoju zawodowego.
- Jak plan rozwoju zawodowego przekłada się na pozytywną ocenę dorobku zawodowego.
- Staż: rozpoczęcie, zakończenie, wydłużenie stażu (sytuacje szczególne).
- Zakończenie stażu: sprawozdanie, ocena dorobku zawodowego, zaświadczenie dyrektora.
- Wniosek o przeprowadzenie egzaminu: adresat, wymagane dokumenty jako załączniki, termin złożenia wniosku a termin przeprowadzenia egzaminu.
- Rola organu prowadzącego: kontrola formalna dokumentacji, powołania komisji egzaminacyjnej, skład komisji, organizacja egzaminu i obsługa administracyjna.
- W jaki sposób przygotować się do egzaminu?
- Komisja – zaświadczenia o zdaniu egzaminu (lub niezdaniu egzaminu).
- Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego – jako decyzja o nadaniu stopnia awansu zawodowego (ew. odmowy nadania stopnia).
- Procedury odwoławcze.
- Ślubowanie nauczyciela uzyskującego stopień nauczyciela mianowanego.
- Odpowiedzi na pytania, analiza konkretnych przypadków, dyskusja.
Prowadzący: Kazimierz Sroka – Wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły, dyrektor i szkoleniowiec w niepublicznej placówce doskonalenia nauczycieli, obecnie pracownik JST odpowiedzialny za oświatę-dyrektor GZEAS; prowadzący zajęcia na kursach kwalifikacyjnych z organizacji i zarządzania oświatą.